MENU

21 Φεβρουαρίου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πατρινοί μαθητές έφτιαξαν το λήμμα της Ναυμαχίας της Πάτρας στο Wikipedia Views: 192 City Stories, Επικαιρότητα, ΚirixAROUND, Πάτρα/Δυτ. Ελλάδα

Πατρινοί μαθητές έφτιαξαν το λήμμα της Ναυμαχίας της Πάτρας στο Wikipedia

Μία ευχάριστη έκπληξη ακολούθησε τη δημοσίευση του Κυριακάτικου άρθρου του kirix.gr αναφορικά με την επέτειο των 200 χρόνων από την Ναυμαχία της Πάτρας το οποίο βασίστηκε σε πληροφορίες του Wikipedia.

Όπως ενημερωθήκαμε το σχετικό λήμμα ενημερώθηκε από μαθητές του 7ου ΕΠΑΛ Πάτρας.

Αφορμή για την πρωτοβουλία στάθηκε ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Λημματογράφησης που διοργάνωσαν το ΙΔΡΥΜΑ ΩΝΑΣΗ και η ΩΝΑΣΕΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και τα 20ά γενέθλια της Wikipedia.

Στη συγγραφή συμμετείχαν οι μαθητές της Γ Λυκείου Παναγοπούλου Μαρία, Διονυσοπούλου Χριστίνα και Μπαχάρνικου Έλενα, της Β´Λυκείου: Μάριος Λυμπέρης και Μητροπούλου Λένα καθώς και της Α Λυκείου: Λάμπος Παναγιώτη, Κατσαΐτη Δήμητρα, Μοσχονά Ανδρομάχη και Τρυφωνοπούλου Ειρήνη.

Τους μαθητές κατεύθυναν και στήριξαν στην προσπάθειά τους οι εκπαιδευτικοί Χριστοφιλοπούλου Αλεξία, Βουκελάτου Βασιλική, Αλεξάνδρα Μπότσαρη και

Χριστίνα Σκαρπέτα.

Δείτε το άρθρο του kirix.gr ΕΔΩ

Ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Λημματογράφησης

Δύο σημαντικές επέτειοι, μία φιλόδοξη αποστολή: για να καταχωρηθούν γεγονότα-ορόσημα της Επανάστασης του 1821 στην Wikipedia, θα χρειαστεί η μαραθώνια συμβολή ελληνικών σχολείων εντός και εκτός συνόρων.

Η συμπλήρωση 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και, μαζί, τα 20ά γενέθλια της Wikipedia αποτελούν τη διπλή έμπνευση για τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Λημματογράφησης που διοργανώνουν το ΙΔΡΥΜΑ ΩΝΑΣΗ και η ΩΝΑΣΕΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ.

Μελετώντας και ανατρέχοντας σε αρχεία και πηγές, σχολικές ομάδες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν μια αναδρομή στην ελληνική Ιστορία και στην εξέλιξη της εγκυκλοπαιδικής γνώσης με όχημα τη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια Wikipedia. Tαυτόχρονα, θα εξασκήσουν την κριτική σκέψη και την επιστημονική προσέγγιση που απαιτούνται για τη συγγραφή, την επιμέλεια και τη δομή των εγκυκλοπαιδικών λημμάτων και θα αποκτήσουν σημαντικά εφόδια και στάσεις ζωής, όπως το σεβασμό στη διαφορετικότητα των απόψεων, τη διαλλακτικότητα και τη σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά.

Μέσα από τη δημιουργική ενασχόληση με το παρελθόν, αλλά και τη μεταξύ τους συνεργασία, οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα συμμετάσχουν θα συνεισφέρουν καθοριστικά στον εμπλουτισμό της Wikipedia, αυτού του πανίσχυρου εργαλείου εκπαίδευσης και μετάδοσης πληροφοριών σε παγκόσμιο επίπεδο, με νέα ή μεταφρασμένα λήμματα για το 1821 και την Ελληνική Επανάσταση.

Comments are closed.