MENU

21 Μαρτίου 2020 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κορωνοϊός και Εκπαίδευση – Υπογράφει η Μαρίζα Πλιάκα Views: 463 Letters, Magazine, Επικαιρότητα, ΚirixAROUND

Κορωνοϊός και Εκπαίδευση – Υπογράφει η Μαρίζα Πλιάκα

Της Μαρίζας Πλιάκα*

Η αόρατη απειλή με το όνομα κορωνοϊός εισέβαλε απότομα στη ζωή μας και χτύπησε τα πάντα, ενώ λίγοι ίσως ήταν εκείνοι που από την αρχή είχαν αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης παγκόσμια, τις αλλαγές που θα έφερνε στη ζωή και τη φιλοσοφία όλων μας, όταν οι πολλοί πιστεύαμε εσφαλμένα ότι είχαμε μια … απόσταση ασφαλείας.

Άδειοι δρόμοι, πάρκα, παιδικές χαρές, κλειστά μαγαζιά, υπηρεσίες, σχολεία…Ανησυχία, ανασφάλεια και φόβος για το άγνωστο, για το αύριο, για την επιστροφή στην κανονικότητα. Κι είμαστε ακόμη στην αρχή, όπως λένε οι ειδικοί.

Τα σχολεία μας έμειναν βουβά, χωρίς παιδικές φωνές και γέλια. Γονείs και μαθητές ανήσυχοι για το τι γίνεται από δω και πέρα, πού θα φτάσει όλο αυτό, πότε θα γυρίσουμε, θα χαθεί άραγε η σχολική xρονιά; Ερωτήματα αναπάντητα προς το παρόν, μόνο υποθέσεις και αισιοδοξία ότι όλα θα γίνουν  σύντομα μέρος ενός κακού ονείρου, μιας θλιβερής ανάμνησης.

Κι ερχόμαστε στα δικά μας, τα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οδηγίες, εγκύκλιοι, υπουργικές αποφάσεις έρχονται από παντού, μερικές φορές μάλιστα με αντικρουόμενα σημεία. Τι κάνουμε, τι εννοεί, ποιους περιλαμβάνει; Δύσκολες ημέρες και ώρες παντού, πόσο μάλλον για τα σχολεία μας και τα παιδιά μας, για ένα σχολικό έτος που δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί, για ένα χαμόγελο που δεν πρόλαβε ν΄ ανθίσει με την επιβράβευση των προσπαθειών μιας ολόκληρης χρονιάς.

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τηλεκπαίδευση, σύγχρονη και ασύγχρονη, όροι, μέθοδοι, πλατφόρμες, τρόπος λειτουργίας… τα ερωτήματα πολλά και η ανασφάλεια για το αν θα τα καταφέρουμε, έντονη. Όλο αυτό μας βρήκε λίγο απροετοίμαστους. Κακώς, θα πείτε, το 2020.Όμως η πραγματικότητα έρχεται να αναδείξει ένα απαρχαιωμένο υλικό πληροφορικής σε πολλές σχολικές μονάδες, ή ελλιπές ή λιγοστό, ή ανύπαρκτο. Εκπαιδευτικοί αρκετοί, χωρίς επιμόρφωση στα νέα δεδομένα. Γονείς που η οικονομική κρίση που διανύουμε, τους έχει κάνει να τρέχουν από δουλειά σε δουλειά, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα άλλες προτεραιότητες αρκετά σημαντικές. Νοικοκυριά με ελλείψεις ακόμη και στα απαραίτητα, τις περισσότερες φορές χωρίς υπολογιστή, καλούνται να δώσουν τηλέφωνα και emailκαι να συμμετάσχουν στο νέο εγχείρημα του υπουργείου.

΄΄Ξεκινάμε ένα μεγάλο εγχείρημα, για την επιτυχία του οποίου  είναι καίρια η συμβολή όλων των παραγόντων της εκπαίδευσης΄΄ έγραφε μία από τις τελευταίες εγκυκλίουςμε οδηγίεςτου Υπουργείου Παιδείας.

Σε πλαίσια αυτονομίας και ευελιξίας της κάθε σχολικής μονάδα, μια ομάδα υποστήριξης σε κάθε σχολείο με τον Διευθυντή-ντρια , με τον εκπαιδευτικό της Πληροφορικής ή με επιμορφωτή β΄επιπέδου στην πρώτη γραμμή – αυτή η οδηγία δόθηκε ως τώρα για τα Λύκεια – ξεκινά εγκατάσταση εφαρμογής από την ψηφιακή πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ, όπως και επικοινωνία με την Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου, ως δεύτερη γραμμή υποστήριξης.Ακολουθεί συντονισμός επικοινωνίας εκπαιδευτικού με μαθητές, ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων, ώστε να επιτευχθεί σε ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακά πλατφόρμα, η πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης από τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές τους.

΄΄Η διαδικασία θα υλοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά:

• Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.

• Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο).΄΄

Ψηφιακές οργανωμένες δομές που ήδη υπάρχουν όπως: E-Books, Φωτόδεντρο, Πλατφόρμα Αίσωπος, δημιουργία ψηφιακών τάξεων εκπαιδευτικών(e-class, e-me) -με απαραίτητη προϋπόθεση  μαθητές και εκπαιδευτικοί να βγάλουν κωδικούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου- και η εξαποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση εύκολα μπορεί να αρχίσει.

΄΄Το Υπουργείο θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές.΄΄ , αναφέρει η υπ΄ αρ.Πρωτ.:Φ8/38091/Δ4, Μαρούσι 16-03-2020 με θέμα : ΄΄Διαβίβαση Οδηγιών Υλοποίησης Προγραμμάτων Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης΄΄ εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ.

Πάμε λοιπόν όλοι μαζί να το προσπαθήσουμε, με ό,τι μέσα έχουμε, με ό,τι γνώσεις έχουμε, πάμε μέσα από αυτήν τη δύσκολη κατάσταση να κάνουμε κι άλλα πράγματα, πιο καινούργια για την συνηθισμένη  μέχρι τώρα εκπαιδευτική καθημερινότητα πολλών από εμάς και ίσως να γίνουμε όλοι μας λίγο καλύτεροι.

*Η Μαρίζα Πλιάκα, είναι εκπαιδευτικός, Δ/ντρια 2ου Δημοτικού Σχολείου Κάτω Αχαΐας

Comments are closed.