MENU
Advertisement

20 Οκτωβρίου 2023 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παραμένει το Κρουαζιερόπλοιο και νέα υποβάθμιση της Πάτρας μέσω Ηγουμενίτσας Views: 3556 Ειδήσεις, Επικαιρότητα, Οικονομία, Πάτρα/Δυτ. Ελλάδα

Παραμένει το Κρουαζιερόπλοιο και νέα υποβάθμιση της Πάτρας μέσω Ηγουμενίτσας

Advertisement

ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΛΕΞ. ΒΡΗΣ

Advertisement

Τρία χρόνια και πλέον παραμένει δεμένο στο κεντρικό παλαιό λιμάνι της Πάτρας όπου κοντεύει …να βγάλει ρίζες το κρουαζιερόπλοιο Queen of the Oceans και συγκεκριμένα από τον Ιούλιο του 2020.

Αρχικά ήταν μπροστά από τον επιβατικό Σταθμό Υποδοχής «Π. Κανελλόπουλος» αλλά τον Απρίλιο του 2022 μετακινήθηκε ελαφρώς και άραξε στην προβλήτα 13, έναντι της οδού Νόρμαν, όπου πλαγιοδέτησε αυτή τη φορά κάθετα προς την ακτή όπου και παραμένει. Η προοπτική για άμεση τουλάχιστον αποχώρηση δεν φαίνεται ορατή καθώς και οι μέχρι τώρα προσπάθειες για πώληση δεν έχουν τελεσφορήσει. Η πλοιοκτήτρια εταιρία καταβάλει στον Ο.Λ.ΠΑ. μηνιαίως περί τα 18.000 ευρώ, μίσθωμα που θεωρείται μάλλον χαμηλό και συμφέρον συγκριτικά με ότι ισχύει σε άλλα λιμάνια.

Επίλογος σαν συμπέρασμα

Βρισκόμαστε στον Οκτώβριο του 2023 μετά από αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις και ενώ το λιμάνι της Πάτρας χάνει συνεχώς έδαφος, τον δυναμισμό και τον χαρακτήρα του, μετατρεπόμενο σε πάρκινγκ ακινητοποιημένων πλοίων, το μέχρι τώρα ανταγωνιστικό λιμάνι της Ηγουμενίτσας κυριολεκτικά απογειώνεται και πετάει με τις ευλογίες και την στήριξη της κυβέρνησης της ΝΔ καθώς σύμφωνα και με τη δήλωση του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στην ( σημερινή 20/10/23) τελετή υπογραφής της σύμβασης πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών (67%) του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) σε κοινοπραξία με ηγέτη τον ιταλικό όμιλο Grimaldi «Η Ηγουμενίτσα είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αποτελεί κρίσιμη πύλη της χώρας, ζωτικό κρίκο στην αλυσίδα του Εφοδιασμού και των αγορών στη δυτική πύλη ουσιαστικά της χώρας προς την Ευρώπη. Μία γέφυρα για επιβάτες και εμπορεύματα από και προς την Ιταλία και ταυτόχρονα έναν κόμβο που συνδέει το Ιόνιο και την Αδριατική με ολόκληρη τη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Μιλάμε συνεπώς για ένα σημαντικό διεθνές λιμάνι το οποίο αναβαθμίζεται και θα δώσει σημαντική ώθηση σε πολλούς τομείς της οικονομικής και Κοινωνικής ζωής».

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ

Μερικές ακόμα πληροφορίες για το Queen of the Oceans όπως έχουν καταγραφεί σε κατά καιρούς σχετικά δημοσιεύματα : – Το πλοίο αρχικά είχε έλθει στην Πάτρα προκειμένου να γίνουν οι διαδικασίες ομαλής μετάβασης του και οι υπόλοιπες αλλαγές για τα διακριτικά του στοιχεία, καθώς άλλαξε η εταιρεία που ανέλαβε την κυριότητά του, αλλά και το όνομά του.Το κρουαζιερόπλοιο ανήκει στην P&O Cruises, θυγατρική της Carnival, του μεγαλύτερου ομίλου κρουαζιέρας στον κόσμο. Δημοσιογραφικές πληροφορίες έφεραν τον ναυτιλιακό όμιλο Seajets να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για συνεργασία με την P&O Cruises, για την εκμετάλλευση του πλοίου, όμως οι εξελίξεις στον χώρο της κρουαζιέρας, «πάγωσαν» τις εξελίξεις. -Η παραμονή του στην Πάτρα έχει κριθεί οικονομικά συμφέρουσα προκειμένου να ολοκληρωθούν εκτεταμένες εσωτερικές εργασίες ανακατασκευής». -Ο ελλιμενισμός του πλοίου στην συγκεκριμένη θέση όλο το προηγούμενο διάστημα, μπροστά από το σταθμό υποδοχής Παναγιώτης Κανελλόπουλος,(όπου και γνωστό μεγάλο καφέ / ρεστωράν) είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις τόσο από φορείς, επαγγελματίες, περιοίκους και αντιπαραθέσεις με ανακοινώσεις ανάμεσα στον Δήμο Πατρέων και στον Οργανισμό Λιμένα Πατρών. -Πάντως όπως και πριν που δημιουργούσε θέμα με τον τεράστιο όγκο του και τώρα συμβαίνει το ίδιο αφού είναι σαν να κόβει το παλαιό λιμάνι στα δύο περιορίζοντας την ορατότητα από την μία πλευρά προς την άλλη. -Ισως η καλλίτερη λύση θα ήταν να μετακινηθεί στο νέο λιμάνι καθώς δεν προβλέπεται να αναχωρήσει σύντομα. Το ζήτημα για πολλούς που έχουν ενδιαφερθεί για το θέμα είναι το πότε θα ξεκινήσει το πλοίο τα ταξίδια του και θα φύγει από το σημείο, καλύπτοντας με τον τεράστιο όγκο του όλη σχεδόν την πλευρά του συγκεκριμένου μέρους της λιμενικής ζωής. -Ορισμένοι έχουν ξεκινήσει να κάνουν συνδέσεις με το Ionian Queen της Endeavor Lines που στοίχειωνε για τουλάχιστον τρία χρόνια τη δεξιά πλευρά του μώλου της Αγίου Νικολάου -Σχετικά με την μακροχρόνιο ελλιμενισμό του κρουαζιερόπλοιου ο ΟΛΠΑ, απαντώντας στα ερωτήματα που του θέσαμε, είχε δωσει τον Μάρτιο του 2021 τις ακόλουθες διευκρινήσεις : «Γνωρίζετε ότι από την έναρξη λειτουργίας του Νέου Λιμένα, το 2011, το τμήμα του Βόρειου Λιμένα από την προβλήτα της Άστιγγος μέχρι την πύλη Νο 7 προορίζεται για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων. Η συγκεκριμένη θέση στην οποία βρίσκεται το κρουαζιερόπλοιο είναι η προβλεπόμενη με βάση το εγκεκριμένο master plan του Λιμένα που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, το 2017. Συνεπώς, δεν θα μπορούσε να ελλιμενιστεί σε άλλο σημείο του Βόρειου Λιμένα. Άλλωστε, σας υπενθυμίζω ότι διαχρονικά τα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται την Πάτρα ελλιμενίζονται στη συγκεκριμένη θέση του Βόρειου Λιμένα. Η επιλογή του σημείου ελλιμενισμού δεν έγινε τυχαία, ούτε προτιμήθηκε έναντι κάποιας άλλης. Ο λόγος που έχει ελλιμενιστεί το κρουαζιερόπλοιο στο Βόρειο Λιμένα της Πάτρας είναι η υγειονομική κρίση. Όπως γνωρίζετε, η πανδημία έχει πλήξει τον κλάδο της κρουαζιέρας από το προηγούμενο Καλοκαίρι και οι εταιρείες έχουν ανάγκη την φιλοξενία των κρουαζιερόπλοιων τους μέχρι να επανέλθουμε στην κανονικότητα. Οι λιμενικές υποδομές της χώρας μας είναι εκείνες που θα τα φιλοξενήσουν μέχρι να περάσει η υγειονομική κρίση. Αυτό κάνουν όλα τα Ελληνικά Λιμάνια, αυτό κάνουμε και εμείς. Μάλιστα, υπάρχουν μικρότερα Λιμάνια που εξυπηρετούν περισσότερα κρουαζιερόπλοια. Για τον ελλιμενισμό του κρουαζιερόπλοιου που βρίσκεται στο Βόρειο Λιμένα έχει συναφθεί συμφωνία με συγκεκριμένους οικονομικούς και άλλους όρους, η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι η λύση της μπορεί να επέλθει ανά πάσα στιγμή. Φαντάζομαι ότι είναι ευχή όλων μας να περάσει γρήγορα ο εφιάλτης της πανδημίας για να επιστρέψουμε στην κανονικότητα και να εκκινήσει ξανά ο κλάδος της κρουαζιέρας, μαζί με όλους τους παραγωγικούς κλάδους που έχει ανάγκη η εθνική οικονομία». Α.Α.Β.

Comments are closed.