MENU

28 Μαρτίου 2023 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατάθεση Υπομνήματος Νικολόπουλου για την διερεύνηση ποινικών ευθυνών υπουργών ,μελών διοικήσεων κλπ υπευθύνων στον ΟΣΕ ΕΡΓΟΣΕ Views: 157 Ειδήσεις, Επικαιρότητα, Πολιτική

Κατάθεση Υπομνήματος Νικολόπουλου για την διερεύνηση ποινικών ευθυνών υπουργών ,μελών διοικήσεων κλπ υπευθύνων στον ΟΣΕ ΕΡΓΟΣΕ

Advertisement

Την Τρίτη 27/2/23 στις 9.30 π.μ. κατατίθεται το πολυσέλιδο υπόμνημα -μηνυτήρια αναφορά – των κ.κ. Ν.ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, Ν.ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ, Ν.ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ προς τον Αξιότιμο Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κ. Ισίδωρο Ντογιάκο με κοινοποίηση στην Αξιότιμη Ευρωπαϊκή Γενική Εισαγγελέα κ. Λάουρα Κοβέσι για την διερεύνηση ποινικών ευθυνών υπουργών, μελών διοικήσεων κλπ υπευθύνων στον ΟΣΕ ΕΡΓΟΣΕ κ.α.

Μεταξύ άλλων οι τρεις επικεφαλης των αντίστοιχων πολιτικών κομμάτων και σχηματισμών τονίζουν :

Η ανείπωτη τραγωδία με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, επιβεβαίωσε, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τις διαχρονικές καταγγελίες μου για την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, με τις διάσπαρτες εργολαβίες που δεν ολοκληρώνονται ποτέ και τις απευθείας αναθέσεις, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων συγκεκριμένων μεγαλοεργολάβων. Πρακτική που ακολουθείται στην Ελλάδα επί δεκαετίες και που μετέτρεψε το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο και αέναο εργοτάξιο, με τα τρένα να κυκλοφορούν χωρίς καμία σύγχρονη προδιαγραφή ασφαλείας, κυριολεκτικά στα «τυφλά».

Σε όλα τα ανωτέρω, δυστυχώς, ο πρώτος εξ ημών έχει προ πολλού αναφερθεί με την ιδιότητα του βουλευτού, καταθέτοντας ένα πλήθος 66 ερωτήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τις οποίες στηλίτευσε την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος δια των έργων του ΟΣΕ, καθώς και την απουσία έργων για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών, δεδομένα που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών και τον θάνατο 57 ανθρώπων.

Και καταλήγουν :

Αξιότιμε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κύριε Ισίδωρε Ντογιάκο ,

Αξιότιμη Ευρωπαϊκή Γενική Εισαγγελέα, κυρία Λάουρα Κοβέσι,

Οι αθώες αδικοχαμένες ψυχές πενήντα επτά (57) ανθρώπων, νεαρών στη συντριπτική τους πλειονότητα, απαιτούν ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!

Εναπόκειται σε Εσάς να διερευνήσετε εάν τελέσθηκανεγκλήματα ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροήν, απιστίας, παράβασης καθήκοντος και από ποιους. Τα στοιχεία που Σας παραθέσαμε φρονούμε πως αποτελούν πλούσιο ανακριτικό υλικό και θα συνδράμουν σημαντικά στο Έργο Σας, προκειμένου οι Πραγματικοί Ένοχοι να υποστούν τις συνέπειες των εγκληματικών πράξεων ή παραλείψεων.

Με Εκτίμηση

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Νίκος Α. Βασιλειάδης

Πρόεδρος Ελεύθερης Πατρίδας

Νίκος Δ.Καραχάλιος

Επικεφαλής Ελλήνων Δημοκρατών

ΥΓ: Μετά την κατάθεση του υπομνήματος θα γίνουν δηλώσεις στα ΜΜΕ στον προαύλιο χώρο έμπροσθεν του μεγάρου του Αρείου Πάγου .

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα Ελλάδος είχε καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στους οικονομικούς εισαγγελείς για το δυστύχημα στο άδενδρο που και τοτε είχαμε θύματα και ομως μπήκε στο ΑΡΧΕΙΟ.

Την Τρίτη 7/3 με ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε πως ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κύριος Ισίδωρος Ντογιάκος παρήγγειλε την διαβίβαση του φακέλου στον ίδιο επιτρέποντας μας να αισιοδοξούμε ότι αυτή τη φορά η δικαιοσύνη δεν θα κλείσει τα μάτια και θα ελέγξει όλα τα ντοκουμέντα που δείχνουν ότι στα ΤΕΜΠΗ συνέβησαν «ανθρωποκτονίες δια παραλήψεως.»

Εάν αυτό αποδειχθεί τότε θα πρέπει να τιμωρηθούν αυτοί που επέφεραν το θάνατο των 57 αθώων, αυτή δηλαδή που είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να προβούν σε ενέργειες για την αποτροπή των ανθρωποκτονιών.

Με αυτό το σκεπτικό προσέρχεται και πάλι το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα Ελλάδος διά του προέδρου του Νίκου Νικολόπουλου στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και καταθέτει έγγραφα από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο προκειμένου να τιμωρηθούν υπουργοί και πρόσωπα που συμμετείχαν στις διοικήσεις των εταιριών.

Είναι γνωστό ότι στο ποινικό μας δίκαιο προβλέπεται το αδίκημα της ανθρωποκτονίας διά παραλείψεως. Η ανθρωποκτονία τιμωρείται όταν προκλήθηκε όχι μόνον απο δόλο η απο ενδεχόμενο δόλο αλλά και όταν προκλήθηκε από αμέλεια…

Είναι επίσης γνωστό ότι υπάρχει ενδεχομένως δόλος όταν ο δράστης πάρω την θεώρησε ως ενδεχόμενο αποτέλεσμα τις πράξεις του η τις παραλείψεις του τον θάνατο αλλού, εντούτοις δεν απαιτεί, αποδεχόμενος την πραγμάτωση του.

Ακόμα και ως προς την αμέλια αναγκαία είναι η διαπίστωση ότι ο δράστης αφενός δεν κατέβαλε την απαιτούμενη κατά αντικειμενική κρίση προσοχή την οποία όφειλε να καταβάλλει κάθε μετρίως συνετός και ευσυνείδητος άνθρωπος και να προβλέψει και να αποφύγει το αξιόποινο αποτέλεσμα, το οποίο από έλλειψη της προαναφερόμενης προσοχής, είτε δεν προέβλεψε (άνευ συνειδήσεως αμέλια) είτε το προέβλεψε ως δυνατό, πίστεψε όμως ότι δεν θα επερχόταν (συνειδητή αμέλεια)

Στην περίπτωση λοιπόν του Αδένδρου αλλά και των Τεμπών έχουμε αφενός την ΕΡΓΟΣΕ που γνώριζε ότι δεν είχαν γίνει από την ανάδοχο κοινοπραξία των εργασιών σηματοδότησης και τηλε διοίκησης, γνωρίζει ότι είχαν παρέλθει όλες οι αποκλειστικές προθεσμίες παράδοσης των επιμέρους εργασιών, είχε ζητήσει την αλλαγή του αντικειμένου της σύμβασης 717 με την υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης με την ανάδοχο κοινοπραξία και αφετέρου οι υπουργοί μεταφορών που γνώριζαν όλα τα παραπάνω.

Σύσσωμη η πολιτική ηγεσία και η διοίκηση του ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ γνώριζαν ότι δεν έχει εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης και την la διοίκησης και ως εκτούτου κινδύνευε αόριστος και απροσδιόριστο αριθμός πολιτών που είτε μετακινούνται με τρένο είτε κυκλοφορούσαν γύρω από τα σημεία που διέρχονται από τα τρένα. Αυτά τα πρόσωπα τα συγκεκριμένα είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να προστατεύσουν τους ανθρώπους και Όφειλαν αφού γνώριζαν να προβλέψουν ότι υφίσταται κίνδυνος για τη ζωή τους και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να αποτρέψουν τον κίνδυνο θανατηφόρων δυστυχημάτων όπως αυτά που συνέβησαν.

Και τότε που προσφύγαμε στην δικαιοσύνη και σήμερα πιστεύουμε ότι από τα παραπάνω προκύπτει ότι στο δυστύχημα στο άδενδρο και στα Τέμπη πληρούνται οι προϋποθέσεις του αδικήματος της ανθρωποκτονίας διά παραλείψεως είτε εξ αμελείας είτε με ενδεχόμενο δόλο. Δυστυχώς δεν διερευνήθηκαν από την δικαιοσύνη πτυχές αυτές τότε όπου εάν είχαν τιμωρηθεί ίσως να μην είχε πει συμβεί μοιραια πολύνεκρη σύγκρουση στα Τεμπη.

Κατόπιν εντολής του κ.Μητσοτάκη ο εισαγγελέας κ.Ντογιάκος έδωσε εντολή στον οικονομικό εισαγγελέα κ.Μπαρδάκη να διερευνηθούν όλες τις συμβάσεις του ΟΣΕ που καθυστέρησαν οι δεν υλοποιήθηκαν.

Το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα θα καταθέσει και πάλι τις δεκάδες ερωτήσεις που συζητήθηκαν και απαντήθηκαν στη Βουλή από τους τότε πρωθυπουργούς και τους αρμόδιους υπουργούς ώστε επιτέλους η Δικαστική έρευνα να καταδείξει ποιοι έχουν τις τεράστιες ευθύνες ως προς την μη εμπρόθεσμη εκτέλεση των συμβάσεων του ΟΣΕ και να τιμωρηθούν παραδειγματικά !

Ελπίζω αυτή τη φορά να ελέγξουν οι αρμόδιοι δικαστές όλες τις συμβάσεις και την αμαρτωλή 717 / 2014 που με τις συνεχείς παρατάσεις της , υπήρξε διαρκής και μόνιμη διατάραξη της ασφάλειας των σιδηροδρόμων .

Εξακολουθεί μέχρι σήμερα να μην έχει ολοκληρωθεί και μέχρι σήμερα έχουν επανειλημμένα παραληφθεί οφειλόμενες νόμιμες ενέργειες από τα συμβαλλόμενα μέρη και τους αρμόδιους υπουργούς μεταφορών, οι οποίοι εποπτεύουν την ΕΡΓΟΣΕ προς αποτροπή του κινδύνου της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και οι παραλείψεις αυτές δημιουργούν διαρκώς την δυνατότητα πρόκλησης κινδύνου για αόριστο αριθμό πολιτών.

Ο τομέας της δικαιοσύνης του χριστιανοδημοκρατικού κόμματος θεωρεί ότι όλα τα παραπάνω συνιστούν ποινικό αδίκημα, το οποίο προβλέπεται στο άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα (επικίνδυνες παρέμβαση στην συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων και αεροσκαφών)

Επίσης υπάρχουν και λοιπές ευθύνες που πρέπει να αναζητηθούν.

Υπάρχουν και οι λοιπές ευθύνες που μπορεί να έχουν οι υπεύθυνοι (συμβαλλόμενα μέρη της σύμβασης 717 και οι αρμόδιοι υπουργοί μεταφορών) ως προς τις ανθρωποκτονίες που συνέβησαν στο δυστύχημα του Αδενδρου και στο δυστύχημα των Τεμπών καθώς επισης έχουν και για τις βαριές σωματικές βλάβες που έχουν υποστεί οι επιβαίνοντες στις θανάσιμες αυτές αμαξοστοιχίες . Ασφαλώς και είναι θέμα που πρέπει να αναδειχθεί από την προανάκριση και προς τούτο πρέπει να ελεγχθούν τα πάντα.

Ο ελληνικός λαός απαιτεί να μην μείνουμε μόνον στα τραγικά λάθη του σταθμάρχη και των προϊσταμένων αυτού, αλλά να γίνει διερεύνηση των πάντων όσο ψηλά κι αν βρίσκονται…

Κανένας δεν αποδέχεται ότι ο πρωθυπουργός και υπουργοί δεν γνώριζαν. Όταν μάλιστα ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικου κόμματος Νίκος Νικολόπουλος ως βουλευτής απηύθυνε επανειλημμένα ερωτήματα – θεσμικά μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου – όπου ανέλυε κάθε περίεργη και ύποπτη κίνηση της ΕΡΓΟΣΕ και τότε μάλιστα είχε διενεργηθεί προκαταρτική εξέταση όλων αυτών από την τότε εισαγγελέα διαφθοράς κυρία Τουλουπάκη .

Ήταν Μάρτιος του 2019 όταν εκδόθηκε εντολή διενέργειας ελέγχου προς την εθνική αρχή διαφάνειας,ως προς την σύμβαση 717…

Δυστυχώς όμως δεν εξετάστηκε η ευθύνη των υπευθύνων για την εφαρμογή της σύμβασης και δεν ελέγχθηκαν για το αδίκημα της διακινδύνευσης της ασφάλειας των συγκοινωνιών !!!

Ούτε ποτέ κάθισαν κατηγορούμενοι για το αδίκημα της απιστίας αφού είναι ηλίου φαεινότερον ότι η ανάγνωση του ζημίωσαν με δόλο το ελληνικό Δημόσιο.

Ο ελληνικός λαός παρακολουθεί και θα παρακολουθεί με εξαιρετικό ενδιαφέρον την καινούργια δικαστική έρευνα και ελπίζει ότι αυτή τη φορά θα είναι ενδελεχής και ότι δεν θα μείνει στα προφανή καθώς επίσης ότι επιτέλους θα αποδοθούν ευθύνες προς όλους όσοι ευθύνονται για την διαρκή διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών και αφετέρου για τους τραγικούς θανάτους στα Τέμπη και το Αδενδρο.

Comments are closed.