MENU
Advertisement

15 Οκτωβρίου 2023 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πολύεδρο: Εικονική πραγματικότητα στον Οδυσσέα του Τζέιμς Τζόις Views: 255 Βιβλίο, Επικαιρότητα, ΚirixAROUND, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πάτρα/Δυτ. Ελλάδα, Πολιτισμός

Πολύεδρο: Εικονική πραγματικότητα στον Οδυσσέα του Τζέιμς Τζόις

Advertisement

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Wellcome to Up παρουσιάζεται στο Πολύεδρο την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου στις 4 το απόγευμα, ένα ψηφιακό προϊόν του Εργαστηρίου Αρχειακών Τεκμηρίων—Τύπου [ΕΑΤΤ] του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν: ο κατεξοχήν μελετητής του Οδυσσέα του Τζόις Άρης Μαραγκόπουλος, ο Γιάννης Παπαθεοδώρου και η Κατερίνα Κωστίου. Την ξενάγηση στο Δουβλίνο του Τζόις μέσω εικονικής πραγματικότητας θα κάνει ο Θάνος Μακρής, πρώην φοιτητής του Τμήματος Φιλολογίας και τώρα δημιουργός ψηφιακών παιχνιδιών.

Το ψηφιακό προϊόν δημιουργήθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση το 2022 των εκατό χρόνων από την κυκλοφορία του εμβληματικού έργου του ευρωπαϊκού μοντερνισμού. Ο στόχος είναι εκπαιδευτικός/ψυχαγωγικός, καθώς ο Οδυσσέας αποτελεί το δυσκολότερο έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Βασισμένο στο βιβλίο του Άρη Μαραγκόπουλου «“Dear Dirty Dublin”: Τόποι και γλώσσες στον Οδυσσέα του Τζέιμς Τζόις, το προϊόν αυτό επιδιώκει να εξοικειώσει τον αναγνώστη με τα χαρακτηριστικά του έργου. Το έργο υλοποίησε ο Θάνος Μακρής σε συνεργασία με τον συγγραφέα του οποίου το αρχείο απόκειται στο ΕΑΤΤ.

Πρόκειται για μια καινοτόμο ψηφιακή εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας (virtual reality/VR). Μέσω αυτής, ο χρήστης θα μπορεί να περιηγηθεί στο Δουβλίνο του Ulysses, με χρήση hotspots, να εξερευνήσει τους (λογοτεχνικούς) τόπους και να έρθει σε επαφή (και άρα να εξοικειωθεί) με χαρακτηριστικά επεισόδια από το έργο (και άρα το ύφος) του συγγραφέα.

Το έργο είναι μια δοκιμή του ΕΑΤΤ παραγωγής ψηφιακών εργαλείων, Εικονικών Εκπαιδευτικών Περιβαλλόντων στη λογοτεχνία, με σκοπό την καθιέρωση μιας πρωτοποριακής διεπιστημονικής μεθοδολογίας σε μελλοντικές εφαρμογές του Τμήματος και του Πανεπιστημίου Πατρών.

Advertisement

Comments are closed.