MENU

12 Ιανουαρίου 2023 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Ελβετικό παράδειγμα Albula και Bernina Express, για το τραίνο της Πελοποννήσου Views: 369 Ειδήσεις, Επικαιρότητα, Κοινωνία, Πάτρα/Δυτ. Ελλάδα

Το Ελβετικό παράδειγμα Albula και Bernina Express, για το τραίνο της Πελοποννήσου

Η π΄ροταση του «Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου»

Advertisement

Με αφορμή τη σύσκεψη που έγινε την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022
στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο « Σύλλογος Φίλων του
Σιδηροδρόμου» αισθάνεται την ανάγκη να συγχαρεί, τον Υπουργό
Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, τον Γενικό Γραμματέα
του Υπουργείου αυτού κ. Γιάννη Ξιφαρά, τον Περιφερειάρχη
Πελοποννήσου κ. Παναγιώτη Νίκα και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα
Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Σπυρίδωνα – Κλέαρχο Πατέρα, για την απόφασή
τους να προωθήσουν την αναβίωση του μετρικού δικτύου της
Πελοποννήσου, και ιδιαίτερα το δύσκολο και προβληματικό τμήμα του,
από τον Πύργο μέχρι την Καλαμάτα και από το Ζευγολατιό μέχρι το
Άργος, καθ’ όσον τα τμήματα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Κάτω
Αχαγιά – Πύργος, όπως πληροφορούμαστε, βρίσκονται υπό
δημοπράτηση, με σκοπό τη θέση τους υπό εκμετάλλευση μετά την
ολοκλήρωση των έργων.
Γνωρίζουμε τις δυσκολίες που ενέχει μία τέτοια ολιστική απόφαση,
αποβλέπουσα στην ανάταξη και την σταδιακή λειτουργία του συνόλου
του απαξιωθέντος μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, καθώς και τον
χρόνο που θα απαιτήσει, γι’ αυτό και συγχαίρουμε τους εν συσκέψει
αποφασίσαντες αρμόδιους παράγοντες, καθ’ όσον, από μελέτη των
αποφασισθέντων, καταδεικνύεται ότι έχουν επίγνωση αυτών των
δυσκολιών, γι΄αυτό και δεν ανακοίνωσαν μια σύντομη και απλή «λύση»,
αλλά μια μακροπρόθεσμη και σταδιακή παρέμβαση βάσει μελετών. Μας
βρίσκει δε σύμφωνους και το ότι, αυτή η σταδιακή παρέμβαση θα πρέπει
να προκύπτει από μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, αλλά και το
ότι τα διάφορα τμήματα του δικτύου θα δίνονται αρχικά για τουριστική
εκμετάλλευση, παράλληλα με την δρομολόγηση τοπικών, ή και
προαστιακών, συρμών, όπου η αδυναμία ανταγωνιστικότητας προς την
οδική μεταφορά θα καθιστά αδύνατη ή προβληματική την κυκλοφορία
αρτηριακών συρμών. Προσεγγίζουμε δε θετικά και την προσπάθεια
κυκλοφορίας εμπορευματικών συρμών, αν και όπου υπάρξει ζήτηση
εμπορευματικού έργου. Και όλα αυτά διότι γνωρίζουμε ότι, τυχόν νέα
αποτυχία του εγχειρήματος επανεκμετάλλευσης του μετρικού δικτύου
της Πελοποννήσου, λόγω μαξιμαλιστικών στόχων και βεβιασμένων
αποφάσεων, για λόγους εντυπωσιασμού, χωρίς ενδελεχείς μελέτες, θα
σημάνει την τελική και οριστική απαξίωση του συνόλου αυτού του
μετρικού δικτύου.
Όπως είναι γνωστό, το 2016 ο Καθηγητής του Πολυτεχνείου ETH της
Ζυρίχης κ. Bernd Scholl, πρότεινε στο συμπόσιο που διοργάνωσε στη
Ζυρίχη με την ονομασία “Code Peloponnese”, την σταδιακή
επαναλειτουργία του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, σε μικτήτουριστική και επιβατική, χρήση, στα πρότυπα των επιτυχημένων
ελβετικών παραδειγμάτων Albula και Bernina Express. Το ΕΤΗ με δική του
πρωτοβουλία και αποκλειστικά δικά του έξοδα είχε καλέσει στη Ζυρίχη
εκπροσώπους των αρμόδιων φορέων ( ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΠΠ, ΕΜΠ, Π
Πατρών, Rhätische Bahn)
Ακολούθως, επ’ ευκαιρία του εορτασμού των 200 ετών από το 1821, η
«Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού» (ΕΛΛΕΤ),
συνεχίζοντας την πρωτοβουλία του ΕΤΗ, υπέβαλλε στους αρμόδιους
φορείς μία πρόταση με την ονομασία <Με τον Σιδηρόδρομο του Τρικούπη στους Ιστορικούς Τόπους του 1821>, για τη δημιουργία μικρών
Μουσείων της τοπικής Ιστορίας του Αγώνα στα κτίρια των Σ. Σταθμών,
στοχεύοντας στην δημιουργία ενός νέου Σιδηροδρομικού
Τουρισμού στην Πελοπόννησο. Ο σπουδαίος φιλέλληνας κύριος Scholl,
σε στενή συνεργασία με την ΕΛΛΕΤ και την κ. Ειρήνη Φρεζάδου,
Αρχιτέκτονα- Πολεοδόμο η οποία συντονίζει το έργο, προσφέρει
αδιάλειπτα την επιστημονική στήριξη του στο εγχείρημα, το οποίο
ελπίζουμε αυτή τη φορά να υλοποιηθεί. Ευελπιστούμε ότι η Περιφέρεια
Πελοποννήσου θα αξιοποιήσει την σπουδαία επιστημονική προσφορά
του Πολυτεχνείου ΕΤΗ και της ΕΛΛΕΤ, η οποία δεν θα αγνοηθεί για ακόμα
μία φορά, όπως έγινε προ 5ετίας. Βέβαια, τα δείγματα γραφής που μας
έδωσε μέχρι τώρα ο Περιφερειάρχης κ. Νίκας μας επιτρέπουν να
αισιοδοξούμε επ’ αυτού.
Ο σύλλογός μας πάντως δηλώνει ότι, με τις γνώσεις του και τις
δυνατότητές του, θα στηρίξει αυτή την σπουδαία προσπάθεια,
αξιοποίησης αυτής της μοναδικής ιστορικής υποδομής, όποτε και αν του
ζητηθεί!!

Comments are closed.